Wzorowe przygotowanie do szkoły

Przedszkole Promyczek realizując zadania związane z edukacją dzieci zmierza do przygotowania, każdego przedszkolaka do pełnienia nowej roli – roli ucznia.

Absolwenci  Przedszkola Promyczek to dzieci otwarte, twórcze, komunikatywne, bardzo dobrze przygotowane do podjęcia obowiązków na kolejnym szczeblu edukacji. Znając siebie i swoje możliwości, akceptują odrębność innych, potrafią odnaleźć się w nowej sytuacji, rozwiązują problemy, dążą do osiągnięcia sukcesu i radzą sobie z porażkami. Przedszkole Promyczek realizując zadania związane z edukacją dzieci zmierza do przygotowania, każdego przedszkolaka do pełnienia nowej roli – roli ucznia. Kierując się dobrem dziecka i zadowoleniem jego rodziny, wysoką jakością świadczonych usług, w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego, Nasze przedszkole opracowało sylwetkę absolwenta, czyli jakie umiejętności, wiadomości, cechy posiada dziecko kończące edukację na poziomie przedszkolnym.

SYLWETKA ABSOLWENTA PROMYCZKOWEGO PRZEDSZKOLA:

  • W sposób racjonalny i adekwatny do wieku radzi sobie w sytuacjach nowych i trudnych, w tym także łagodnie znosi niepowodzenia i porażki.
  • Otwarcie informuje o swoich potrzebach.
  • Rozpoznaje i nazywa uczucia, wyraża je w formie werbalnej i niewerbalnej.
  • Świadomie podejmuje działania wywołujące reakcje akceptowane społecznie.
  • Jest świadome własnej roli społecznej, więzi rodzinnej oraz tradycji.
  • Świadomie przestrzega obowiązujących reguł i zasad współżycia w grupie, próbuje przewidzieć skutki swojego zachowania.
  • Używa form grzecznościowych.
  • Samodzielnie nawiązuje kontakty z rówieśnikami.
  • Współdziała w grupie rówieśniczej.
  • Chętnie i aktywnie uczestniczy w zabawach i działaniach rozwijających zdolności artystyczne i twórcze.
  • Wykazuje się aktywnością i sprawnością ruchową.
  • Ma wyrobione nawyki przestrzegania zasad bezpieczeństwa.
  • Ma świadomość i odpowiedzialność za swój stan zdrowia.
  • Dba o higienę osobistą i swoje otoczenie.
  • Orientuje się w bezpiecznym poruszaniu po drogach i korzystaniu ze środków transport miejskiego.
  • Dostrzega i szanuje wartości uznawane społecznie: prawda, dobro, piękno.
  • Kulturalnie zachowuje się na uroczystościach – koncercie, festynie, w teatrze, w kinie.
  • Posiada bogaty zasób słownictwa.
  • Przekazuje swoje doświadczenia, wrażenia, potrzeby w sposób komunikatywny.Poprawnie i komunikatywnie wypowiada się w różnych sytuacjach z zachowaniem poprawności gramatycznej i ortofonicznej: wyraża życzenia, pytania, własne sądy i oceny.Posiada zdolność rozumowania dedukcyjnego i indukcyjnego w obszarze dostrzegania i rozwiązywania problemów twórczych.
  • Prawidłowo posługuje się narzędziami pisarskimi i plastycznymi.
  • Kreśli w miarę płynne i ciągłe ruchy na płaszczyźnie i w przestrzeni.
  • Odwzorowuje i odtwarza kształty, formy abstrakcyjne zgodnie z kierunkiem ruchu.
  • Właściwie określa kierunki oraz miejsce na kartce papieru.
  • Właściwie organizuje pole spostrzeżeniowe, tak aby rozpoznać i zapamiętać to, co przedstawia obrazek.
  • Posiada odpowiednią sprawność ręki ( motoryka mała i duża), oraz koordynację wzrokowo-ruchową potrzebną do rysowania, wycinania, czytania i pisania.
  • Wypowiada się zdaniami, dzieli zdania na wyrazy, dzieli wyrazy na sylaby, wyodrębnia głoski w słowach o prostej budowie fonetycznej.
  • Poprawnie odczytuje informacje podane w formie uproszczonych rysunków, oznaczeń i symboli.
  • Odczuwa potrzebę czytania i poszukiwania źródeł wiedzy.
  • Liczy obiekty i rozróżnia błędne liczenie od poprawnego.
  • Wyznacza wynik dodawania i odejmowania, pomagając sobie liczeniem na palcach lub innych zbiorach zastępczych.
  • Ustala równoliczność dwóch zbiorów.
  • Posługuje się liczebnikami porządkowymi.
  • Określa kierunki i ustala położenie obiektów w stosunku do własnej osoby.
  • Wie na czym polega pomiar długości i zna proste sposoby mierzenia.
  • Klasyfikuje przedmioty, figury geometryczne, kształty i znaki według określonych cech.
  • Określa i porównuje cechy jakościowe i ilościowe, formułuje wnioski.
  • Dostrzega regularności czasowe, jakościowe i ilościowe i tworzy własne.
  • Rozróżnia prawą i lewą stronę, określa kierunki i ustala położenie obiektów w stosunku do własnej osoby, a także w odniesieniu do innych obiektów.
  • Zna nazwę swojego miasta, zabytki i ich historię, legendy, symbole miasta, regionu i kraju.
  • Ma poczucie bycia Polakiem i Europejczykiem.
  • Posiada wiedzę z zakresu kultury, sztuki tradycji ludowej swojego regionu i kraju.
  • Rozpoznaje i nazywa ekosystemy, rośliny, zwierzęta, zjawiska atmosferyczne różnorodnych środowisk.
  • Dostrzega i rozumie współzależności – równowaga biologiczna.
  • Samodzielnie obserwuje, bada i eksperymentuje w zakresie przyrody ożywionej i nieożywionej – jasno precyzuje swoje doświadczenia.
  • Zna zagadnienia ekologiczne związane z ochroną przyrody.
  • Świadomie podejmuje działania na rzecz środowiska i jego ochrony.
  • Czuje się cząstką przyrody.
  • Jest zainteresowany nauką i książkami.
  • Ma rozwinięte kompetencje społeczne na poziomie umożliwiającym podporządkowanie się wymogom szkolnym.
  • Jest otwarty na świat i ludzi oraz na potrzeby innych.
  • Lubi aktywny udział w zadaniach i działaniach twórczych.
  • Jest wrażliwy estetycznie.
  • Szanuje przyrodę, dostrzega jej piękno.
  • Akceptuje zdrowy styl życia.
  • Wie co jest dobre a co jest złe.
  • Jest samodzielny, w tym samoobsługowo i potrafi po sobie posprzątać.
  • Ma pozytywny obraz samego siebie.
  • Nie boi się wyrażać własnych opinii.
  • Przestrzega  podstawowych wartości, które uzyskał od Rodziców, Dziadków, Rodziny i Nauczycieli.
  • Okazuje szacunek i pomoc  innym ludziom, jest tolerancyjny i otwarty wobec innych.
  • Dba o swoje zdrowie i bezpieczeństwo.
  • Chce się dalej uczyć, rozwijać i jest sprawny fizycznie.

Dlaczego my?

Przyjazna adaptacja

W łagodny i przyjazny sposób przygotujemy Twoje dziecko do rozpoczęcia przygody ze żłobkiem i przedszkolem.

Własna kuchnia

Posiłki przygotowujemy we własnej kuchni. Gotujemy jak w domu – zdrowo, pysznie i nigdy nudno!

Dwujęzyczne przedszkole

Nasze przedszkolaki codziennie uczestniczą w zajęciach z języka angielskiego, które prowadzone przez native speakera

Nasze placówki

Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna Promyczek

Ul. Kołobrzeska 27, 10-431 Olsztyn

tel. 508 234 200

www.poradniapromyczek.pl

email: kontakt@poradniapromyczek.pl

Niepubliczna Szkoła Podstawowa ”Piątka” z Oddziałami Dwujęzycznymi

Al. Piłsudskiego 68, 10-450 Olsztyn

Sekretariat: 89 614 11 98, 695 118 621
Dyrektor Szkoły: 510 033 405
Wicedyrektor: 89 614 11 97

www.piatka.olsztyn.pl
e-mail: kontakt@piatka.olsztyn.pl

Dwujęzyczne Przedszkole i Żłobek “Promyczek”

Al. Piłsudskiego 54a, 10-450 Olsztyn

ul. Kołobrzeska 27, 10-431 Olsztyn

tel.:+48 510 033 405
tel.:+48 89 526 08 89

www.promyczek.olsztyn.pl
e-mail: przedszkole@promyczek.olsztyn.pl

Przedszkole Publiczne „Wesoły Promyczek”

Ul. Kołobrzeska 27, 10-431 Olsztyn

tel.:+48 510 033 405
tel.:+48 89 526 08 89

www.wesolypromyczek.pl
e-mail: przedszkole@promyczek.olsztyn.pl

Galeria Niepublicznego Przedszkola Promyczek

Codziennie jest ciekawie

Najlepsze przedszkole dla Tojego dziecka

Zabawy na świeżym powietrzu

Tak się bawią nasze maluszki!